Sunday, August 31st 2014, 2:14am UTC+2

You are not logged in.

• Login
  • Register

Dear visitor, welcome to DawnofWar.de | GetYourRiotGear - Germany's biggest fansite for the Warhammer 40k - Dawn of War Series and Warhammer 40k - Space Marine. If this is your first visit here, please read the Help. It explains how this page works. You must be registered before you can use all the page's features. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

skyhunter

Neuling

Date of registration: Mar 21st 2009

0 Awards

1

Saturday, March 21st 2009, 11:58pm

Steam erzeugt Visual C++ Runtime Error

Hallo,

Ich möchte gern DOWII instalieren aber als erstes installiert er ja Steam und stürzt direkt nach den Start mit einen Visual ++ Runtime Error ab.

Ich bin stehe schon mit Support von Steam im Kontakt. Aber die Ratschläge bringen nichts.

Der Fehler:

---------------------------
Microsoft Visual C++ Runtime Library
---------------------------
Runtime Error!

Program: C:\Program Files\Steam\steam.exe

This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the application's support team for more information.

Fehler Erreignisanzeige:

Fehlerhafte Anwendung Steam.exe, Version 1.0.0.0, Zeitstempel 0x48c17fde, fehlerhaftes Modul Steam.exe, Version 1.0.0.0, Zeitstempel 0x48c17fde, Ausnahmecode 0x40000015, Fehleroffset 0x000a3f47, Prozess-ID 0x69c, Anwendungsstartzeit 01c9a93f683dd8ad.

Ich möchte endlich loslegen aber ohne Steam komme ich in der Installation nicht weiter.

Habt Ihr ein Tip

PS: Ich habe die Suche benutzt aber leider nichts gefunden
  • Go to the top of the page

Megge

Kaffeemaschine

Date of registration: Mar 7th 2008

Clan: Zählthread

DoW II Lieblingsrasse: Random

1 Award

2

Sunday, March 22nd 2009, 10:04am

versuch mal das

oder steam neuinstallieren

skyhunter

Neuling

0 Awards

3

Sunday, March 22nd 2009, 11:01am

Ich habe steam inzwischen bestimmt min. 10 mal neu installiert auch mit manuellen Eingriff in der Registry.

Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable Package (x86) habe ich auch versucht auch die Version 2005.

Das Notebook funktioniert sonst perfekt. Es ist Vista Ulimate 32 Bit installiert.

Megge

Kaffeemaschine

1 Award

4

Sunday, March 22nd 2009, 9:49pm

Nochmal Runtime Dateien vielleicht hilfts :)

hab mal bischen gesucht, probier mal diese sachen aus (falls sie zutreffen)

Quoted

Hi,
also ich hatte das gleiche Problem. Ich hatte vorher einen anderen Grafiktreiber installiert und das war das Problem. Nachdem ich den Treiber wieder deinstalliert und den alten wieder installiert hatte, war das Problem mit dem "Runtime Error" auch wieder weg. Vielleicht hilft Dir ja das.....

Quoted

We have found a workaround but not a solution and my son has notified the tech support people of the workaround. When Steam updates itself online (it is the online gaming program) and crashes with the runtime error, it leaves a program called SteamTemp.exe in its own directory, among all the other files. If we run Steamtemp.exe it continues to update and allows registration for online gaming. To play the game online you have to keep running the temp executable, rather than the installed one from the desktop icon, so we have made a new desktop shortcut to the temp program. Bad programming, Sierra and Valve!

skyhunter

Neuling

0 Awards

5

Monday, March 23rd 2009, 11:26am

Vielen Dank

Lösung 1

Hat leider nichts gebracht hatte ich auch schon gefunden.

Lösung 2

Ich glaub so weit komme ich erst garnicht. Die Datei habe ich garnicht.

:( :( :(

Megge

Kaffeemaschine

1 Award

6

Monday, March 23rd 2009, 1:21pm

wie schauts mit den Runtime-Dateien aus?

EDIT:

I cleaned my registry, I applied a Microsoft XP hotfix, I ran memtest after memtest … nothing seemed to work. Until that is I finally ran across a random post suggesting the issue might be due to corruption of files in the local computer’s user account.

I made a new user account on my machine and wouldn’t you know it? Steam started right up like a charm. If you are unsure how to create a new user account, simply click the “Start” button then find and click the option “Control Panel.” You will see an option called “User Accounts;” this is where you can create a new account. Make sure to give it administrator privileges since you will probably want to start using this new account in place of the older, corrupt account.

Zusammenfassung: Erstell dir einen neues Benutzerkonto (evtl auf dem Steam nochmal installieren, falls du es nur für deinen normalen Benutzer installiert hast)

skyhunter

Neuling

0 Awards

7

Tuesday, March 24th 2009, 12:32am

Parallel bin ich durch Zufall auch zur dieser Lösung gekommen:

Durch Zufall habe ich mit einen anderen Windows Account angemeldet. Und der Fehler kam nicht. Getest Steam läuft.

Okay spiele ich eben unter diesen Account. Muß wohl am Profil gelegen haben.

Danke